11 February 2009

EX-5 letak GT wing bleh ke nak kasi penanda itu motor kita?

Sesi rehat tengahari waktu keja swasta smalam, cuma ada cococrunch anak aku, biskut2, mee sedap, biskut raya tahun lepas, keropok cap ikan parang je yang ada kat rumah aku. Makanan nasik berlauk x sempat nak masak malam semalamnya pasal kitorang pegi dok melepak kat rumah mak cik aku. Kalau nak masak2 untuk 1 jam punya masa memang x sempat. Wife aku keja. Lagi pun aku bukan nya kenal sangat bahan2 untuk buat masak2. Suruh beli halia pun sampai rumah wife aku pegi suruh tukar kan bailk pasal aku bawak balik kunyit. Lebih baik aku x payah buang masa, baik terus makan kat kedai lagi senang.

Tepat pukul 12, aku pecut kuda kepang aku makan kat warung pak cik janggut. Memang panjang dia punya janggut macam stail saleem masa dia baru nak berjinak2 nak merubah kan diri untuk album maaf dia. Warung tu memang ramai dia punya customer sampai x cukup meja makan. Nak x nak selit je la kat sebelah ntah sape ntah aku pun x kenal. Janji ada kerusi dan ruang untuk aku makan nasik. Lelaki memang sempoi. x macam pompuan ok.

Situ punya lauk memang banyak+sedap. Total punya makan suma skali siap sirap RM4 untuk manusia biasa. RM5 untuk selera anak jin. Destinasi budjet patut bawak sini kalau nak makan2 punya budjet. Lepas makan kena terus blah pasal ramai lagi yang nak duduk makan nasik. Nak relek2 borak2 pun bukan ada member pun kat situ. Member2 aku pun ntah makan mana ntah. Tau2 dah hilang je sblom pukul 12 tadi. Dah biasa sangat tinggal2 kan aku pasal hari2 aku makan balik rumah.

Sampai kat EX-5 aku, aku rasa nak angry je pasal kunci x dapat nak switch-on. Banyak kali sorong tarik pun macam tu jugak. Dah la tengah panas. Kunci moto pulak buat hal. Ntah mamat mana ntah mengaku itu dia punya motor. Aku rasa x puas hati je sambil baca nombor plate.

Hek..elee...lain kali jangan la paking sebelah motor aku. Kok iya pun kasi tanda la motor tu. Sambil blah aku dapat rasa kan yang diorang tu tengah menahan tawa dalam tangisan untuk aku. x pe...x pe...Lepas ni aku nak pakai skrembler jangan sape nak tiru aku.

13 comments:

Umie said...

kah kah kah....len kali tanda "alif lam lam ha" kat motor tu...sape curik dia berdosa...kekeke

roshaizul said...

sekali lagi ko telah membuat aku gelak gila babi depan pc.

moral: sila tengok no.plate moto anda sebulum memasukkan kunci

fazadilla said...

haha...lawak lah!! dah lah suruh beli halia bwk balik kunyit..
motor pun bole silap..iskk.
Inche zairi, sila tempah cermin mata baru iyer...

nurshafiqah said...

hahaha
len kali ltak sign besa: INI SAYE PUNYE SAPE CURIK MASUK NERAKE!

hehe.

skolah sbp kt jempol saje.. :)
org negri tulen yeee

m'Z faRa.. said...

2 la..
len kali tengok bebetol motor 2..
hahaha..
kan da x ley nak hidup enjin..
wakakaka...

p/s:owang n9 ek..
kat mane..??

eliza said...

halia bukan kunyit
dan motor orang lain bukan motor awak ya en zairi...hehehe

@t00neY r00neY® said...

tulis name besar² la..
:INI motor zairi yg punya"

zairi said...

umie:
kalau ambik jangan lupa kasi pangkah. macam budak2 jumpa syiling kat tanah. heheee...

mesti kau penah buat kan?

roshaizul:
suke kau ek? kok depan aku ntah cemana la ko gelak kan aku tu...cis...

fazadilla:
tengah panas tu. silau ar...

nurshafiqah:
ye lah... kang aku pegi tempah signbord. hahaha...

m'Z fara:
moto memasing lebih kurang je punya make-up. kompius.

aku dok senawang.

eliza:
err...ye...ye...baik lah makcik.

@tooney rooney@
kejap lagi aku letak.kuikuikui...

n a r d indie winkie said...

mcm ada jek lagi biskut raya tahun lepas. haha..

ab geldofg said...

hahahaha besar sngguh kmaluan ko hari tu hahahaha

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

nasib baik tak leh start...pintu keta pun kadang bleh silap beb...

apek terror said...

idea gua lu tukar seat kaler hijau daun pisang mesti senang nk notice lu punyer...

zairi said...

nard indie winkie:
hahaha...tinggal serdak je.

ab geldof:
kemaluan sungguh. erk..lucah la lu ni.

aku pentoi:
penah kena la tu.kihkihkih..

apek terror:
cantek gak tu. tang jauh je dah tau dah sape punya.