31 March 2009

Maghrib dalam keterpaksaan

Itu hari aku bertandang ke rumah makcik aku. Anak2 dia yang dah kawen (sepupu2 aku gak la tu) susah sangat nak jumpa. Memasing sibuk mengurus kan rumah tangga. Masa aku bujang2, memang kitorang satu bilik kat rumah tu selama 3 tahun. Susah sangat nak nampak diorang menunai kan fardu sembahyang. Kengkadang terikut2 jugak perangai yahudi diorang tu.

******************************************************************************

"Woi..mak aku dah bising2 tu suruh sembahyang Maghrib" kata salah sorang sepupu aku tu.

"Aku musafir. Ko tu yang patut sembahyang." balas aku yang tekun menonton Great Teacher Okuzuna (GTO)

"Ko tu bukan musafir dah skang. Dah kira mukafir kalau dah 3 tahun ko duduk sini." balas sepupu aku tanda protes.

**************************************************************************

Itu cerita 5 tahun lepas. Masa aku sampai kat rumah makcik aku time maghrib tu, sekor pun x de kat depan tv. Pada hal playstation masih bersepah2 kat depan tv. Jarang sungguh perkara ni berlaku pada masa dulu2. Tunjuk lambang rock depan kiblat? memang nak kena penyepak budak2 ni!!!

20 comments:

Firol said...

Haahahahah........ada je..mukafir bleh pakai tu

Umie said...

wei...Great Teacher Onizuka la...... owh,suke hati je tukar nama hero aku ye!! syiok gile layan cerita tu kan??...ntah mana CD GTO aku hilang...nak tgk balik la kat youtube...huhuhu

zairi said...

firol:
haa..tu nak praktik kat mane la tu kang...hahaha...

umie:
hahaha...dah lupa ar nama cekgu biol tu.memang layan siot citer tu.

macha_sezs said...

wah.pandai ko senset mule derang eh..

@t00neY r00neY® said...

da sapai seru tuh..
alhamdulillah..
ade yg single??
kikiki

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

rock tetap rock...semayang tu wajib wooo..

roshaizul said...

kalau loghat ganu di sebut

"mung kaper"

zairi said...

macha:
diorang tu memang x hensem.x yah sensor pun x pe..kuahkuahkuah...

atune:
balik rumah mak baru la sampai seru diorang tu.hahaha...

pentoi:
betul tu..rock2 jugak,kapal selam2 jugak.

roshaizul:
dah pandai loghat ganu nampak?dapat jodoh dah tu...hehee...

ajako said...

baguih budak zairi ni, berdakwah pon pandai...teruskan teruskan...

Axl said...

alhamdulillah, TRANSFORMASI pada diri..

Ahmad Azrin Aziz said...

jangan buat macam tu weh!! tadah tangan, baca doa..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

woooo...selam...syhhh...hehhehehhee

soul krasty said...

mule2 mmg kena pakse..lame2 kesedaran yg akan buat kte tunaikan solat..hehe..

zairi said...

ajako:
dakwah cara halus ni.hehee

axl:
harap2 cam tu la...

azrin:
hahaha...x paham bahasa punya budak nama nya tu..

pentoi:
ngee...syhh...

azuwan:
jawapan yg bagus tu.bila tanggungjawab makin besar,maka kita lebih rasa bertanggungjawab pada rukun NYA.hehee...

a.b geldofg said...

bukan musafir...mukafir hehehe

n a r d indie winkie said...

ish..ish.. nasib baik dah insap skrg. alhamdulillah.. :-)

manje said...

Alhamdullilah... berubah ke arah kebaikan...:)

apek terror said...

uish2 pe nk jadi,ini mase dh hadhari belum nie haha...

eliza said...

sembahyang lah kamu sebelum kamu disembahyangkan....hehe

:)

zairi said...

geldof:
lu pun jangan buat selalu..hehee..

nard:
dah insaf dah...

manje:
Alhamdulillah...

apex:
dah kluar dari ISA skang tu...

eliza:
erk..seram ayat tu...