AKU  DAN  SESUATU

16 July 2009

Bleh pakai ke google map carik arah kiblat?

Ahhhh...Rindunya ngan kengkawan alam siber...Mintak maaf la kat suma kengkawan sepanjang aku menghilangkan diri. Aku tengok kat komen pun dah kurang pasal aku dah x berapa aktif mengepos entry. Sape plak nak jenguk blog ni hari2 kalau blog x aktif ye x?

Pada awal kemunculan aku dulu, masa tu aku masih lagi buta IT. Kerja pun kurang pasal baru masuk keja. Dalam x de keja tu, makin rajin la aku jelajah segala pelusuk dunia internet ni. Masa tu aku rajin mendonlod mp3 dari ares. Blog pun aku x berapa kenal apekejadah nya time tu. Ntah cmana punya masuk, aku masuk kat blog aku sape. Brader ni lebih kepada mengexplore software2 baru yang pelik2 selain post lagu2 ngan sikit2 kesah seharian dia. Satu hari tu dia sudah iklan kan blog hilang punca yang selamba punya genre. Punya la x berapa ada kerja, 2 hari je aku katam kan blog pipiyapong tu. Pengomen dia pun masih kurang lagi masa tu. Seingat aku,lepas aku baca entry dari rahimin idris la yang hati aku beria2 nak buat blog sindri.

Sebelum aku nak terbit kan blog aku, aku masih tercari2 identiti sendiri. Kejap2 pikir nak buat blog lagu. Suruh senang orang nak carik lagu2 kasi lingkup kan lagi industri muzik kat malaysia ni. Kejap2 nak buat style pipi bahasakan diri gua2, lu2. Kejap2 nak kasi campur aduk kasi orang donlod software macam blog aku sape tadi.

Lepas aku sarapan pagi 2 bijik telur ayam kampung dengan arwah ayah aku, terus aku terpikir nak mula kan berblog. Awal post aku dulu, banyak aku ceritakan kesah2 zaman aku budak2 dulu. Itu pun arwah ayah aku yang tolong flashback kan balik. Aku fikir, blog ni sesuai untuk aku simpan sebagai sejarah aku untuk masa akan datang. Cucu2 aku pun bleh tau kesah atuk dia besok2 kan?

Bila dah makin lama aku keja kat sini, makin la bos aku percaya hasil keja aku dan makin banyak la keja yang dia bagi untuk aku. 8/7/09 minggu lepas, dengan rasmi nya aku catat sejarah sendiri keja sampai 19jam. Kebetulan pulak wife aku bercuti balik kampung. Nak balik rumah pun bukan ada sesapa. Sesorang je aku kat opis 2 tengkat tu. Aku balik pukul 3 pagi wooo...Kesudahan nya kamis tu otomatik aku cuti. Ada urgent submission untuk dosh approval perlu aku settle kan.

Nak sambung citer halau hantu pun aku x sempat. Lepas ni la aku sambung citer tu. On da way aku balik ke gemas tu, aku xcdent. Nanti aku ceritakan jugak. Papehal, aku selamat dari gangguan puaka nyang rapik tu. Tima kasih kok ada sesapa yang doa kan keselamatan aku.

notakaki: Petang ni matahari tepat atas ka'abah. Tapi dah 3 hari dari pagi manjang mendung sampai ke petang. Tiap kali mesti macam ni punya hal!!

13 comments:

a.b geldofg said...

* Tapi dah 3 hari dari pagi manjang mendung sampai ke petang.

itu maknanya tempat lu tak dapat bayangan khbah


bro email wa untuk ke tempat wa
geldofg@gmail.co

zairi said...

geldof:
hahaha...tempat gua x sampai seru lagi la ni ek?gua kena duduk mekah lepas ni.

nuyuljana said...

ko eksiden dengan ape weyh?

xsabo aku nak baca entri selanjutnya.

neway, moga kau sentiasa dalam perlindungan Allah.

amin.

Anonymous said...

salam

xcident? huh ngeri benar dgr...
spjg miggu ni kite da tgk 5 xcident
huh... seram sejuk dibuatnya..
papepon hati2 dijlnraya

>> kite pon br je update blog huhu

ajako said...

bro, tq kenalkan blog cakar cakar tu, best siot, lu mmg hebat...

halym said...

pakai kompas ler wei..jamin selamat dunia akhirat..hehe

Anonymous said...

xcident lagi ker? iskh3

jiwa sifar said...

ni bkn workaholic..sudah jadi company man..haha..

azman said...

kiblat??

try tngk di qiblahlocator.com ..

or maybe qiblalocator.com

Anonymous said...

Great article.

Look into my weblog Bench Craft Company advertising techniques for kids

Anonymous said...

I must thank you for the efforts you have put
in writing this website. I am hoping to view the same high-grade blog
posts from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has
inspired me to get my own website now ;)

Feel free to surf to my homepage - smart circle directv

Anonymous said...

Hello, i feel that i saw you visited my website thus i got
here to return the prefer?.I'm trying to in finding issues to improve my website!I guess its adequate to use a few of your ideas!!

Stop by my web blog insurance for self employed

Anonymous said...

What's up, just wanted to say, I loved this post. It was practical. Keep on posting!

Stop by my web page; Appliance Repair Clearwater