AKU  DAN  SESUATU

07 August 2009

7/8/9 hari ni dalam sejarah.

Pukul 12.34min 56 saat pagi tadi aku dah x ingat pape. Dah tebongkang tido. Tengahari tadi sejarah berulang. Pukul 12.34min 56 saat tadi aku tengah sabunkan siku belah kiri. Aku tengah mandi. Sejarah ni x kan berulang lagi sampai kiamat.

Tahun ni sejarah untuk hari merdeka x kena sambut macam tahun2 sudah. x de nak memekik melolong, tonggang todi, x de nak merdeka dari mak bapak, x de nak joget lambak kat depan klcc. Elok sangat la tu. Bawak2 la sembahyang tarawih berjemaah.

Tahun ni jugak sejarah untuk aku x sambut raya ngan sorang ayah. x planning lagi nak sambut raya kat rumah mana ni. Dengar citer nak tido beraya ngan umah makcik belah arwah ayah aku. Adik2 aku suma x setuju. Dulu2 masa belum berjaya, kitorang adik beradik abis kena kutuk. Kutuk wife aku keja kilang la, kutuk adik pompuan aku keja supermarket la, ape dia ingat anak2 dia best sangat ke? Sekor baru abis kan duit VSS, sekor lagi tengah cari keja. Baru2 ni dah mula calling2 kitorang tanya kan keja kerajaan ada kosong ke x? Aku x balas pape. Adik pompuan aku memang teruk dia pulang kan paku buah keras. Ehh...macam pelik je bunyi peribahasa ni. Betul ke?

Jom layan Curt Cobain main drum. "we have joy we have fun we have season in the sun.."

11 comments:

macha_sezs said...

manusia2 macam ni biasa dijumpai. kalau jumpa memang elok kasi diorang sedar diri sket. aku pun tengah tunggu masa nak kenakan orang jugak ni.



gila babi dendam kesumat.
hahaha

halym said...

hidup ibarat roda...kejap atas kejap bawah...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

kasi balik beb....hukum karma beb...

Mak Jemah said...

karma itu kan ada

Mak Jemah said...

karma itu kan ada

lumut said...

bro,
jangan berdendam..

part sambut merdeka tak bergonjeng tuh aku setuju sgt..

wat2 lah berzikit yerk..hehe

@tune® said...

biasala bro...

time die rase besh..ko xbesh..

skang ko besh..die nk juin la tuh..

ajako said...

inche zairi: entry kali ni kire pasal hukum karma dan hukum kurma ek, betullah.

jiwa sifar said...

ko caye ke xde sambutan?!..1malaysia maa..kte tgk je ape jd nnt hjg bln ni.

nuyuljana said...

what goes around comes around.

xkesah la raya kat mana pun.

jangan lupa sedekahkan doa pada mereka yg telah tiada.

dan menghargai org di sekeliling kita.

slmt menyambut ramadhan.

:)

zairi said...

macha:
pun tunggu masa jugak?bagus!

halym:
ye..betul.kalo roda ibarat dah pancit,kira dah meninggal la.

pentoi:
tunggu gua pakai merc salut emas.tau la dorang tu suma cemana punya gaya.

oren:
karma mana satu?awek ke?

lumut:
bukan berdendam..cuma memendam rasa je.

atun:
abis kalo aku dah x besh balik sok..dia x join aku balik la?? ishh..x bleh jadik ni.nak kena maki sekor2 dorang ni.

ajako:
entry luahan perasaan..hehee..

azuwan:
lain PM lain dia punya moto.macam2 hal.

nuyul:
amboih..sayu pulak dia punya komen.selamat berpuasa..