03 January 2009

x reti nak cakap cemana dah ngan korang ni.

Malam tadi punya berita memaparkan pelajar Palestin kat Malaysia melaung2 ingin menghapuskan israel yang tengah mengila babi kat negara diorang. BABI punya BABI!!! Kairi sebagai hero umno berkata...

"Korang jangan risau. Kami tetap memberi sokongan dan sentiasa memberi semangat kat korang. Korang jangan anggap kitorang dok pandang je. Kitorang pun ada hantar bantuan untuk diorang kat sana."

Itu lah antara kata2 yang tersurat dari kairi. Dalam situasi yang lain, pelajar2 tu masih mendemonstrasi sambil pijak2 bendera yahudi yang memberi makna...

"Kitorang x berapa perlukan bantuan makanan atau perubatan. Sebab benda tu semua x merubah segala nya sejak 6 dekat yang lalu. Kitorang perlukan senjata dan bantuan perang dari sesama Islam menentang yahudi tu. Kitorang pun x paksa korang pegi Palestin sana. Tapi cukup la sekadar boikot barangan yahudi. Kalau korang masih isap rokok, makan kfc, pizza hut ahh..korang cari sindri lah yang lain tu, cemana plak korang cakap korang membantu kitorang? Nampak sangat korang ni pun sama jugak. Harrkk tuihh!!!!"

Kairi terkulat2 sambil jilat sisa2 tempias air ludah kat bibir hitam dia sambil tenyeh2 padam bara rokok.

**********************************************************************************

Aku amat bersyukur keturunan aku buat pilihan bijak duduk kat bumi Malaysia ni. Kalau aku hidup kat Palestin, ntah panjang mane lah umur aku. Tapi apa yang aku kesal kan, remaja skang masih lagi hidup mengkiblat kan yahudi. Masih lagi terkinja2 kat pusat2 maksiat sambil menyambut tahun baru. Memang dah tertulis dalam Al-Quran. Dunia akan kiamat diakala umat nya sibuk melakukan maksiat. Jemaah Haji pula diserang dan di colek oleh musuh Islam. Suma tu dah hapir sangat dah. Aku macam risau je dengan jemaah Haji tahun akan mendatang ni. Pulak tu, mengikut kajian, bumi ni akan expired lagi 70thn. Walluhualam...Kena kangkang sampai 5org memang perkara biasa. Tapi x rase pedih ke bohsia ni?Korang seronok berpesta, anak kecik ni...?

10 comments:

akupentoi said...

selagi umat tak bersatu....doakanlah...senjata paling ampuh....

Firol Turn Core-Rawk said...

Susah,sedang yang "atas" pun tak perjuangkan Islam..ni yg bawah²..

KIte yg sedar ni same lah berdoa dan melawan semampu yg boleh...

LAWAN TETAP LAWAN...

@t00neY r00neY® said...

kite patut bersyukur dgn ape yg ade..tp tu lah...selagi tiada bala yg menimpa..slegi tuh mereka xsdar kn?

roshaizul said...

kadang kala kita lupa. tapi ada yang mengingatkan. tq bro, post ko best.

*5 vs 1.... isk..isk..isk

padelkopak said...

gua mmg stuju ngan lu!!

~org sibuk berjihat, die boleh mengangkang pula!!!

azuwan said...

rasa mcm nk p angkat AK-47 je kt sane...yahudi mmg brengsek!!!..

zairi said...

akupentoi:
Allahuakbar!!!

firol tengkorak:
fight 4 your right

@tune@:
nasihat2 lah kat kengkawan mana yang mampu.

roshaizul:
tq gak kat ko.lu memang best.

padelkopak:
hahaha...bohsia tu berjihad gak.berjihat dengan setan nafsu.

azuwan:
kalau aku la jadi pemimpin,mana2 banduan yang ada kes samseng2 kaki tembak ni,aku campak je diorang kat Palestin sana. macam citer triple x tu.pandai2 la ko nak hidup.

ab geldofg said...

beza tk yahudi dgn pmimpin kita skrg?

zairi said...

ab geldofg:
lebih kurang je...

eliza said...

pasal yahudi ~ aku start x bli la brg2 dorg lg..dulu aku x tau tp skrg aku dh tau kan..

psl gmbr bosia ~ hancur hati mak bapak dia klu tau dia buat mcm tu.

psl gmbr bdk kecik tu plk..teciannn..klu aku d tmpat dia...mmg aku meraung kesakitan...huaaaaaaaa :((