20 November 2008

Otak aku belum betul2 stabil nak pikir kan tajuk untuk post kali nie. Haram jadah toll!!

Kentut atau dalam bahasa indiepedia nya Flatulensi adalah berasal dari gas dalam usus. Gas yang menerobos ke usus dari darah, gas dari reaksi kimia & gas dari bakteria dalam perut. Kentut ni mengandungi hidrogen sulfida & markaptan. Kedua2 senyawa ni mengandungi belerang. Makin banyak korang makan benda yang pelik2, makin banyak la belerang & markaptan berkolaborasi dengan bakteria dalam perut ko, maka makin tahap cipan la bau nya.

Menurut fakta, orang yang kentut dengan tanpa rasa bersalah ni, di kategorikan orang yang bersifat terbuka lagi ikhlas. Kerana dengan cara demikian, firaun itu memberi peluang kepada kenalan rapat nya melarikan diri sambil menerima dengan ikhlas sepakan sudut percuma ke arah rusuk kanannya.

Tapi kalau dah berduet naik moto, firaun ni dengan ikhlas hati berdiri sambil melepas kan flatulensi nya kepada pembonceng belakang, kemanakah lagi arah tujuan untuk mengelak kan diri? Mungkin disini kita boleh merungkai kan persoalan beberapa kes kemalangan pembonceng motosikal di negara kita.


Kentut juga mengandung metana, hidrogen yg combustible. Kalau terbakar, nyalaanya berwarna biru karena kandungan unsur hidrogen dan tidak cukup panas untuk memulai pembakaran. (sekadar gambar hiasan)

9 comments:

Dhada said...

Bila baca post ni rsa cm nk kentot plak ;O

roshaizul said...

penah tak ko nyala apa di b****t tatkala engkau kentot?

ita.itu said...

aku cukup pantang org kalo time makan kentut..org kampung dan org tua selalu gitu.menci tul..x de adap

zairi said...

dhada:
kau kontut jo la kek mano2. jangan kau kontut an tongah bawak moto kek kawan blakang kau dah larr..kok otomatik dio thoghojun dari moto kau kang!!!...

roshaizul:
aku belum sampai tahap pandir cam tu. harharhar...

ita.itu:
x baik ko cakap cam tu...dah tua sok,kita pun belum tau lagi cemana. ntah2 berak tu pun di buat main. haaa..jaga2...

rahimin idris said...

woi, jimat duit LPG ni!

suw said...

keh keh keh..kentut lepas mkn telur lagi la takle blah bau die aiyooooo

Umie said...

Tak baik ooo tahan kentut...kalau tahan2 nie bole mendapat penyakit usus kembong sebelah..hahaha

maka,kentutlah anda selagi bole kentut...wakakaka

zairi said...

rahimin:
memang menjimatkan..hahaha...

suw:
perghh..macam x berak sebulan dia punya aroma..

umie:
slalunya pompuan la yang buat gitu. nak kontrol ayu konon2 nya..kekekeke...

Anonymous said...

Genial dispatch and this enter helped me alot in my college assignement. Say thank you you on your information.