AKU  DAN  SESUATU

21 November 2008

Lauk mu x cukup masin

Setelah 2thn 2bln sepeninggalan aku, x-bos aku sblom ni (mr.bryan) telah menundukkan diri untuk menelepon aku. Pertemuan telah di adakan di fast food mc.donald di dataran senawang petang semalam. Tampa mengeluar kan modal, aku menge-pow mr.bryan dengan segelojoh rakus nya.

Sambil menikmati kelazatan kolestrol yang tinggi, aku di offer kembali untuk bersatu meningkat kan taraf hidup kompeni nya yang tiada petanda untuk ke peringkat bursa saham kuala lumpur.

aku: "x kan x de someone yang boleh ganti tempat saya?"

mr.bryan: "lepas u berenti, ada sorang sudah masuk, tapi saya berenti kan dia. Dia x dapat bagi kerja yang apa saya mahu..."

Statement ni lah yang aku tunggu2 selama ni. Aku nak dia tau betapa kecewa nya aku selama 3thn aku berkhidmat dengan dia. Aku bukan berenti di sebab kan mr.brayan ni. Dia sorang bos yang baik Aku cuma kecewa dengan management dan ada unsur2 perkauman. Setelah di timbang kilo, aku setuju setelah ditawarkan dengan gaji yang lumayan. Biasa laa..skang zaman duit. Apa ada hal ngan kesah dulu2 tu? Buang yang keruh, ambil yang jernih. Kita bukak buku baru.

eh...eh...eeehhh...sesuka kau je nak pujuk aku. Time aku ada, kau buat x pandang je kat aku. Bila aku dah blah, aku jugak yang kau carik. Jangan harap aku nak masuk balik. Keja aku dah sedap dah skang ni. Sempat post blog lagi.

7 comments:

Umie said...

ko ckp le ngan x-boss ko tuh...kalau mau amik ko balik...gaji mesti setaraf ngan dia....yg penting sekali ade sessi utk ko berblog sehari 1 jam...muahahaha

Anonymous said...

bro....lu mintak bos lu bikin satu opis besar siap ngan bibik skali....

rOhock said...

lu kasi tanya sama bos lu yang dia nak tak jadi kuli lu pulak..biar terlopong sikit boss tu...wkakakakaa..ajaran sesat

Rajuna said...

encek bryan
fakyuh. dem. tak tau menghargai pekerja!

apek terror said...

keje lu sedap? boleh mkn dunkin donut x kat meja keje nie...

kalau boleh baru sedap.....

fadzil hafiz said...

terbukti dengan jelas bahawa anda adalah seorang pekerja yg berdedikasi!mcm gua juga..

FarhanaLicious said...

mintak gaji 30 ribu. ahaha!