AKU  DAN  SESUATU

20 October 2008

Cuba cari apakah berkat dari amalan baca Bismillah 21x?

18/10/08 – sabtu – kat kedai moto

Aku: “Boleh jatuh ka kalau saya tengah bawak moto?”

Tokei: “Patut jatuh laa..lu kira sudah nasib baik laa”

Aku dah temenung sambil menghayati watak aku tengah pecut moto di kelajuan 100km/j. Pas tu, tetiba tayar belakang jammed sebab rantai kecik tercabut. Kompom2 aku hilang kawalan. Kena plak kereta dari belakang driver pompuan yang x reti nak mengelak sambil menjerit tutup mata atau driver x de sivik tengah bertalipon. Aku ape cerita??

Sejak aku pakai moto nak ke keja ni, x penah pun aku bawak tahap JPJ. Betul2 puas kalo dah dapat leading dari driver2 yang terhegeh2 tu. Kira dah tebus suma perasaan nak membunuh sewaktu nak ke keja pakai kereta dulu. Mungkin dari berkat aku baca Selawat-1x + ayat Kursi-1x + Bismillah-21x + surah Al-Ikhlas-3x setiap kali nak tido+bawak kenderaan atau berkat dari doa Mak aku. Itu hari tayar moto pancit pun ngam2 dah sampai tempat keja. Kali ni baru nak tolak moto nak balik, moto x leh gerak. Tu dah kira nasib baik ke atau memang dah nasib baik?

Background lagu untuk post ni. Sila download:
Hidup Kita - The Official
Get A Life - USV

2 comments:

Umie said...

wah3x...syahdu aku bile ko ckp driver pompuan taktau nak ngelak...wei,aku terer arr bab nih!! nie haku nak marah nie!!! hohohoho

zairi said...

mengikut congak pengelaman aku,x dapat aku sahih kan ko punya fakta tu..pompuan punya skill macam x pass upsr.hahahaha..