AKU  DAN  SESUATU

17 September 2008

Aik..Aku Plak Yang Dapat?

Pagi dalam pukul 9, Faizul kejut aku bangun tido. Dia kata Din nak gi interview draftman kat Sungai Gadut kilang furniture. Nak mintak tolong aku hantar. Time tu aku pakai iswara Ayah aku. Ini bermakna aku berkesempatan berinterview skali sebab aku pun ada knowledge yang sama dengan Din. Lepas siap dressing budak pejabat, kitorang aku, Din, Faizul & Fairuz pun gerak.
Aku n Din di interview serentak. Mr.Ng yang interview. Aku ingat dia ni tukang kayu je. Dressing selekeh pakai selipar sambil isap rokok. Huh..x de disiplin langsung. Rupa2 ei engineer. Lepas caru lebih kurang, dia hulur borang suruh isi dan berapa gaji yang aku nak. Mane la aku tau rate aku sebagai fresh grad time tu. Aku bantai letak RM550. Din aku x tanya berapa dia letak harga. Dah selesai, kitorang chow tunggu panggilan dari dia.
Besok tu aku dapat call yang aku kena lapur diri automatik jadi warga kilang tu. Alhamdulillah...
Tapi...??
Ape citer Din?Dia yang ajak aku, aku plak yang dapat? Lepas beberapa bulan aku keje, Din dapat keje kat Petronas Jln.Hj.Mohd Said S'ban sebagai casher sampai ari ni. Dah naik pangkat supervisor selama 5 thn kat situ. Sori la Din..Ko marah kat aku ke??..

No comments: