AKU  DAN  SESUATU

17 September 2008

Throttle Body Punya Pasal



Throttle body satria1.6 aku ada problem lepas 6bln pakai. Kebetulan satria Syawal nak kena tarik sbb x bayar. Memasing kucar kacir ambik kesempatan tukar part ngan kereta Syawal. Aku pun sama joint. Dpt green light dari Bojon, aku terus ke umah Angah Oren mlm tu gak kat Tmn.Matahari. Aku kasi Syawal RM150 barang bertukar tempat.
Malam besok nya, kitorang ada futsal kat S2. 5~6 kereta gak yg pegi konvoi. Dlm pukul 11 lebih kitorang pulang balik ikut highway S'ban~Senawang. Sepupu aku Fazli jadi co-pilot. Baru masuk dari tol S'ban, ada Super Touring pecut laju. Aku pun ambik kesempatan nak test kemampuan throttle body V6 aku. Blom masuk gear 4, tetiba
PELEPOW!!!
Bonet aku tebukak hempap cermin+bumbung. Nasib baik aku x panik. Aku cuma ada ruang kecik kat dashbord untuk pandang jalan. Fazli memang x boleh jadi co-pilot aku untuk keadaan cam ni. Dia boleh tekup muka dia je. Terus aku on double signal paking tepi. 2~3 org member aku dah terlepas. X lama tu Dudut paking beri bantuan.
Tengok keadaan bonet+bumbung memang x de harapan. Nasib baik cermin x berderai. Ni mesti kes aku x tutup rapat bonet la ni. Bulan tu lebur duit aku RM600 untuk kos baik pulih. Padan muka aku...

Beberapa hari selepas baik pulih:

No comments: